Tematyka miesiąca:
tydzień I Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
W tym tygodniu dzieci :
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− będą brać udział w zabawie rozwijającej logiczne myślenie
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Świat dziecka
− dowiedzą się, co lubią koleżanki i koledzy
− wysłuchają i nauczą się piosenki Dzieci chcą być szczęśliwe
− wezmą udział w zabawach integracyjnych
− będą rozwijać orientację przestrzenną
− będą doskonalić umiejętność przeliczania
− nauczą się tolerancji
− będą oglądać zdjęcia dzieci z różnych stron świata
− dowiedzą się, że wszystkie dzieci na świecie lubią to samo
− wykonają eksperyment z bańkami mydlanymi
− zaznaczą w kalendarzu datę, kiedy obchodzi się Dzień Dziecka
− wykonają pracę plastyczną Prezent dla przyjaciela
− dowiedzą się, czym jest przyjaźń
tydzień II Lato, lato, lato czeka
W tym tygodniu dzieci :
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Lato na wsi oraz opowiadanie Wiktorii
Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Leśne lotnisko lub Burzliwe popołudnie
− dokończą zdania wypowiedziane przez N.
− zaprojektują suknie dla Pani Lato
− poznają znaczenie związku frazeologicznego Jeden za wszystkich – wszyscy za jednego
− powiedzą, co można przygotować z owoców leśnych
− wysłuchają i nauczą się piosenki Lato w spodenkach
− będą rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania
− będą doskonalić umiejętność segregowania
− będą porównywać liczebność zbiorów
− będą układać zdania
− wykonają prace plastyczne Sposób na ochłodę – pawie wachlarze, Moda letnia
− wykonają kolaż Wymarzone podwórko
− będą dzielić wyrazy na sylaby
− poszerzą wiedzę na temat współczucia i sposobów okazywania komuś wsparcia
− dowiedzą się, jak należy chronić się przed słońcem
− będą przeliczać kropki na kartonikach
− zdobędą wiedzę na temat Indian
tydzień III Wkrótce wakacje
W tym tygodniu dzieci :
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Przygotowania do podróży
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Już wkrótce wakacje
− wykonają pracę plastyczną Pożegnania nadszedł czas
− określą, dokąd można pojechać na wakacje
− określą, co kojarzy im się z latem
− dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− określą, jakie czynności można wykonywać nad morzem
− powiedzą, co przyda im się na wakacjach w górach, nad morzem, nad jeziorem i w lesie
− wyodrębnią pierwsze głoski w słowach
− odwzorują wzór
− opiszą sytuację za pomocą sylwet
− dowiedzą się, jakich zasad należy przestrzegać podczas wakacyjnego odpoczynku
− określą, gdzie poruszają się wskazane pojazdy
− zapoznają się z różnymi nakryciami głowy
− utworzą historyjkę na temat wakacji
− wezmą udział w zabawach sensorycznych
− powiedzą coś miłego o koleżance i koledze z grupy
− nauczą się wierszyka na pamięć
tydzień IV Zwiedzamy świat
W tym tygodniu dzieci :
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Czas na wakacje
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wymarzona podróż
− wykonają pracę plastyczną Wymarzona podróż
− określą, dokąd można pojechać na wakacje
− dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wykonają pojazd z figur geometrycznych
− poznają ciekawe miejsca w Europie i na świecie
− poznają nazwy państw sąsiadujących z Polską
− poznają flagi państw sąsiadujących z Polską
− poznają bliżej wybrane kraje i ich zwyczaje
− określą, jak witają się ludzie w innych państwach
− zapoznają się z globusem
− rozwiążą zagadki obrazkowe
− będą uczestniczyć w eksperymentach
− złożą w całość obrazki pocięte na części
− wykonają w grupach plakat reklamowy
− poznają, czym jest biuro podróży
− przedstawią scenki sytuacyjne
− dowiedzą się, jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać na wakacjach