Tematyka miesiąca:
tydzień I Puk, puk, to ja, sztuka
W tym tygodniu dzieci :
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− będą rozwijać percepcję słuchową
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Magia muzyki
− będą poznawać wygląd i brzmienie instrumentów smyczkowych
− wysłuchają i nauczą się piosenki Sztuka małego człowieka
− grupowo wykonają instrument
− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym
− będą wypowiadać się na temat zawodów
− będą badać strukturę makaronu
− będą barwić makaron
− wykonają mozaiki
− wykonają instrument – kastaniety z tektury i kapsli
− zagrają w dwa warianty gry z kapslami
− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami
− wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki
tydzień II W świecie zwierząt
W tym tygodniu dzieci :
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Hassan i jego vlog oraz opowiadania
Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Dzień warzyw lub Kłopotliwe dni tygodnia
− dowiedzą się, co to jest sawanna
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Chomik i słoń
− będą składać w całość obrazki pocięte na części
− wezmą udział w ćwiczeniach na dodawanie i odejmowanie
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany
− utworzą nazwy miast i ulic od nazw zwierząt
− dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie – w lesie
− poszerzą wiedzę o emocjach
− wykonają prace plastyczne: Lornetki, Podwodny świat, Kolorowe zwierzęta
− dowiedzą się, dlaczego kameleon zmienia kolory
tydzień III Moja mama i mój tata
W tym tygodniu dzieci :
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Geny oraz wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Szczęście
− dowiedzą się, jakie daty w kalendarzu oznaczają Dzień Matki i Dzień Ojca
− rozwiążą zagadki pantomimiczne
− dowiedzą się, jaką rolę w życiu dziecka pełni mama, a jaką – tata
− wysłuchają i nauczą się piosenki Supermocni rodzice
− wypowiedzą się na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami
− wykonają słodki upominek dla rodziców
− udekorują sale na spotkanie z rodzicami
− będą się bawiły balonami
− będą rysowały kolorową kredą
− będą puszczały bańki mydlane
− będą przeliczały w dostępnym dla siebie zakresie
− poszerzą wiedzę o członkach rodziny
− obejrzą rodzinne fotografie
− wypowiedzą się na temat swojej rodziny
− będą brać udział w zabawach logopedycznych
− będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych
− wykonają pracę plastyczną Upominki dla mamy i taty
− wezmą udział w zabawach z rodzicami
tydzień IV Co w trawie piszczy?
W tym tygodniu dzieci :
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Majowy piknik
− wysłuchają rymowanki i zagadki Martyny Marzec
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Motylek
− wykonają pracę plastyczną Zielnik
− poznają nazwy roślin i zwierząt – mieszkańców łąki
− będą rozróżniać zioła rosnące na łące
− dowiedzą się, czym są barwy ochronne u owadów
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− zdobędą informacje na temat pszczół i zawodu pszczelarza
− będą prowadzić rozmowy na temat roślin i zwierząt – mieszkańców łąki
− wykonają masaż według instrukcji
− porównają liczebność zbiorów
− wykonają doświadczenia
− utrwalą zasady układania rytmu
− utrwalą umiejętność kodowania