Maj

Tematyka miesiąca:

tydzień  I  Puk, puk, to ja, sztuka

W tym tygodniu dzieci :

− określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− będą rozwijać percepcję słuchową

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Magia muzyki

− będą poznawać wygląd i brzmienie instrumentów smyczkowych

− wysłuchają i nauczą się piosenki Sztuka małego człowieka

− grupowo wykonają instrument

− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym

− będą wypowiadać się na temat zawodów

− będą badać strukturę makaronu

− będą barwić makaron

− wykonają mozaiki

− wykonają instrument – kastaniety z tektury i kapsli

− zagrają w dwa warianty gry z kapslami

− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami

− wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki

tydzień II   W świecie zwierząt

W tym tygodniu dzieci :

− określą swój nastrój

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Hassan i jego vlog oraz opowiadania

Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Dzień warzyw lub Kłopotliwe dni tygodnia

− dowiedzą się, co to jest sawanna

− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę

− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę

− rozwiążą zagadki

− wysłuchają i nauczą się piosenki Chomik i słoń

− będą składać w całość obrazki pocięte na części

− wezmą udział w ćwiczeniach na dodawanie i odejmowanie

− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany

− utworzą nazwy miast i ulic od nazw zwierząt

− dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie – w lesie

− poszerzą wiedzę o emocjach

− wykonają prace plastyczne: Lornetki, Podwodny świat, Kolorowe zwierzęta

− dowiedzą się, dlaczego kameleon zmienia kolory

tydzień   III   Moja mama i mój tata

W tym tygodniu dzieci :

− określą swój nastrój

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Geny oraz wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Szczęście

− dowiedzą się, jakie daty w kalendarzu oznaczają Dzień Matki i Dzień Ojca

− rozwiążą zagadki pantomimiczne

− dowiedzą się, jaką rolę w życiu dziecka pełni mama, a jaką – tata

− wysłuchają i nauczą się piosenki Supermocni rodzice

− wypowiedzą się na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami

− wykonają słodki upominek dla rodziców

− udekorują sale na spotkanie z rodzicami

− będą się bawiły balonami

− będą rysowały kolorową kredą

− będą puszczały bańki mydlane

− będą przeliczały w dostępnym dla siebie zakresie

− poszerzą wiedzę o członkach rodziny

− obejrzą rodzinne fotografie

− wypowiedzą się na temat swojej rodziny

− będą brać udział w zabawach logopedycznych

− będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych

− wykonają pracę plastyczną Upominki dla mamy i taty

− wezmą udział w zabawach z rodzicami

tydzień  IV   Co w trawie piszczy?

W tym tygodniu dzieci :

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Majowy piknik

− wysłuchają rymowanki i zagadki Martyny Marzec

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Motylek

− wykonają pracę plastyczną Zielnik

− poznają nazwy roślin i zwierząt – mieszkańców łąki

− będą rozróżniać zioła rosnące na łące

− dowiedzą się, czym są barwy ochronne u owadów

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− zdobędą informacje na temat pszczół i zawodu pszczelarza

− będą prowadzić rozmowy na temat roślin i zwierząt – mieszkańców łąki

− wykonają masaż według instrukcji

− porównają liczebność zbiorów

− wykonają doświadczenia

− utrwalą zasady układania rytmu

− utrwalą umiejętność kodowania

Dane kontaktowe :
Publiczne Przedszkole nr 30 im. Krasnala Hałabały
tel: 62/753 62 60
e-mail: pp30@um.kalisz.pl

Skip to content